7 Haziran 2011 Salı

Belçika maçı

Biraz geç oldu belki ama, maç sonrası bazı gelişmeler var, onlara da değinmiş oluruz bu post ile. Öncelikle top-mop oynamıyoruz bana göre. Evet dönem dönem Arda-Emre-Selçuk önderliğinde iyi soğuttuk oyunu, top çevirerek ve yer yer tek paslarla. Fakat resmen yenilmemeye gitmiş takım, futbolcuların her hareketinden belli oluyordu. Belçika kim? Bizim gruptaki bir numaralı rakibimiz. Kadrosunda da önemli eksikleri var, öyle aman aman bir top da oynamıyorlar, neden biraz zorlamazsın yahu? Yenilmemek bu kadar önemli de kazanmak hiç mi önemli değil ? Ama Allah var bizim oyuncular profesyonelliği öğrenmişler, eskiden Türk oyuncusu duygusal derdik, hücumsa Allahına kadar hücum, defanssa ölümüne Çanakkale... Oyuncularımız duygusal, profesyonel değil, takım disiplini kayboluyor, eskide kaldı bunlar. Ama iyi mi oldu ben anlamadım arkadaş, takım disiplini tamamen bir puana mı endekslenir yahu.
Yorumcularımız da bir acaip. "Kazım iyi boğuştu, kendine güvenenleri mahcup etmedi." "Burak klasını gösterdi golünü attı". "Arda olmazsa gol atamıyoruz." Genel yorumlar böyle. Yenildik ama ezilmedik vardı eskilerde, şimdi ezildik ama yenilmedik devri başlıyor sanırsam. Mücadele ettiler doğru ama sonuçta futbol oynuyorsun, içinde birçok dinamik barındırıyor, mücadele bunlardan birisi sadece. Yardımlaşması var, süratli hücumu var, çabukluk var. Tek mücadele gücünü üst düzeyde tutarsan ya kaybedersin ya da dua, bizim penaltıda ettiğimiz gibi. Hiç beğenmedim takımı hiç.
Selçuk Şahin ağır, olmuyor, Topal da bence ağır, Topuz olabilir belki, çabuk bir adam ama her şeyden önce, Emre Belöz en doğru seçenek olur ama kısa oraya. Bizim artık bir forvetimiz olmalı. Türkiye'nin golcüsü X diye basedilmeli adından, o her kim ise bulunmalı, Burak mı, Mevlüt mü, Semih mi, Umut mu? Kazım bana göre bu takıma girmemeli, kırmızı kart riski çok yüksek. Oynat onu Kazak maçında ya da. Bu maçta olmayan Hamit ve öbür Selçuk iyiler. Arda'da en yaratıcı isim takımda. Mehmet Ekici gibi adamları takıma montelemek lazım ama böyle maçlarda değil bence. Dakika 80'de cılkı çıkmış takımda Mehmet Ekici ne yapacak ?
Oyunculuğu döneminde canı gönülden sevdiğim Oğuz'a da kulübe bir türlü yakışmadı bana göre. Sevemedim gitti. onun yerine Ersun Yanal, Apdullah Avcı daha doğru tercihler olurdu.
Maç öncesi basın toplantısında Hiddink kendi transferi ile ilgili soruları geçiştirmeye çalıştı. Ama galiba ciddi ciddi gidiyor. Geldiğinden beri ne yapmaya çalıştığını anlamadım, bu dakikada ayrılırsa tam olarak kaos ve çorba bırakacak korkarım. Ama öte yandan bir an önce gitsin de bu işe gerçekten aklını ve kalbini veren bir adam gelsin diye de düşünüyorum. Federasyon yalanlıyor Hiddink in gidişini ama galiba Özgener de ciddi ciddi bırakıyor. Umarım bizim futbol takımı adına olumlu sonuçlar doğurur bu gelişmeler.

Hiç yorum yok: