6 Ağustos 2010 Cuma

QUARIZMA NECIP UYSAL!!!!!


Bugun bir futbolcu izledim ki gozlerim yasardi... Numarasi 7 degildi ama onun kadar beni mest etti. Bir genc futbolcuyu izlerken, uzun paslarini ve benim tribunden goremedigim tersteki adami oldugu yerden gormesiyle, sanki 20 yillik futbolcu gibi Q7 topla oynarken Erhan'a ne yapmasi gerektigini tarif etmesiyle (simdiden soylemek ne kadar dogru bilmiyorum) buyuk bir futbolcu karizmasi tasiyan birisini izledim. Numarasi 18 di ama ben onu maviler icerisinde 8 numarayla oynayan Londra'li yildiza benzettim.Lutfen boyle devam et, lutfen seyirci coskusuna gosterdigin olgunlugu hep goster ki biz bunlari hep gogsumuzu ileri iterek yazalim... Haydi Necip, yuzumuzu kara cikartma...

Hava sicak mi sicak belki 32-33C ama hissedilen herhalde bunun 1/3 fazlasi. Yolda yurumek, stad kapisinda beklemek veya oturmak farketmiyor, hafif acik unutulmus tuvalet muslugu gibi terliyorum ve heryerim yapis yapis... Ictigim su, vakit kaybetmeden vucudumu terk ediyor...
Ben yinede niyetliyim. Tam 3 yil oluyor kapisindan iceri girmeyeli ve heyecan diz boyu. Mactan once Adidas magzasindan klup kazansin diye almadigim formayi Besiktas'ta Kartal yuvasinda bulamiyorum. Bitti mi diye sordugumda hayir daha bize gelmedi sozu ile dumura ugruyorum. Messi'yi de getirsen Tupcu'den! ote yol alamazsin gozumde be adam... Bu kismi unutmaya calisarak' kosar adim Dolmabahce yolunu geciyorum ve stada ulasiyorum. Kapida biraz itis kakis olsa da 10 dk a icerisinde stada giriyorum. Macin baslamasina 45 dk a kalmasina ragmen stadta buyuk bosluklar var. Sanirim dolmayacak diye dusunuyorum ama yarim saat sonra goruyorum ki baslarda koltukta otururken mac baslamasina yakin merdivenlerde kendime ancak yer buluyorum. Tupcu sadece kapalinin catisina musteri(!) almamis.



Sivok'un sakatligi sonrasi Ferrari mi Zapo mu derken sahaya Zapo cikiyor. Ilk maca gore defans yapisi Sivok-Zapo degisikligi haricinde ayni. Onde oynayan ikilide ilk macin ikinci yarisinda cikan ikili ama on tarafta 3 degisiklik birden olmQ7 ve Delgado'nun yanina bu sefer Bobo, Holosko ikilisi gelmis. Besiktas maca 4-2-3-1/4-1-4-1 sablonlari arasinda degisen bir yapida oyuna basliyor. Ernst daha cok geriye geliyor, Necip'de daha cok ileride ki ucluye katiliyor. Besikta maca hizli basliyor ve 3 yildir Delgado'dan bekledigim bir uzun pas Necip'in ayagindan cikiyor ve Q7 ile bulusuyor. Ustad topu, oyuna tam isinamanin sonucu, ayagindan fazla aciyor ve defans kornerle onluyor. Oyun bundan sonra fiziki olarak orta saha ustunlugunu ele gecirme mucadelesiyle gecerken, Cek takimi, Besiktas'in ileride kurulan cizgi savunmasinin arkasina attigi toplarla kaleye gelmek isterken ve bu iside tehlike yaratmaya baslarken, Bobo'nun presi sonucu kaptirila aptalca bir top ve gorulen kirmizi kart sonucu 10 kisi kaliyorlar. Bundan sonra artik oyun tamamen degisiyor ve Karizma sov tam olarak basliyor.

Oyunun basindan beri cok istekli oynayan Quaresma, takimin eksilmesiyle beraber once sol kanata geciyor. Burada Delinho'yla beraber bir kac bindirme ve Orta sahada Delgado'dan cok Necip'in oragnizasyonuyla baslayan ayaga top oyunlariyla bir anda ceza alani onunde topu aliyor, bir kac cek futbolcuyu tac'a gonderip masa tenisinde benim raket ve el isbirligiyle veremedigim distan kesme olayini gerceklestiriyo. Bulundugum yerden guzel bir acidan goruyorum golu, muhtesem bir gol vurusu diyebilirim. Tabi ki Q7 bunlarla da kalmiyor rakipler sersemleten ve sinirlendiren hareketlerle once rakibi 1 kisi daha eksiltiyor sonra alda at dercesine Delgadoya verdigi pas ve sayisiz calimlarla ceza alanina dalislar, uzaktan sutlar, muhtesem bir hirs, azim, savasma ruhu... daha cok sey yazilabilir... Izlemeye doyamadim dersem yalan olmaz.

1o kisi kaldiktan sonra I. Toraman'in sakatlanmasiyla saha da 10 kisi kalan Besiktas sacma sapan bir top kaybiyla az daha gol yiyecekti ki Hakan muhtesem bir kurtarisla gole gecit vermedi. Bu sene muhtesem bi baslangic yapti ve ozguven ust duzeyde. Boyle devam et ne olur... Bu atak Cek'lerin son ikinci yarinin hemen basinda girdikleri pozisyonla birlikte son pozisyonlari oldu. 9 kisi kaldiktan sonra da oyun tamamen Besiktas'in kontrolunde gecti ve daha farkli sonuca gidecek mac, bireysel bencilliklerden 3 te kaldi yada fazla yuklenmedilerde diyebiliriz.

Besiktas'a bu maci temel alarak genel bir bakarsak, benim fikrimce sivok'un su asamada sozlesmesi dondurulacakken, ilk gitmesi gereken Delgado veya Tabata. Benim gonlumden Delgado'nun gitmesi geciyor. Bunlara eklenecek ikinci kisi ise Holosko veya Hilbert olur ki, o da iyi bir golcu alinacaksa. Ben isterim ki Batuhan geri gelsin ve bu kadro belki bir sag kanat transferi ile aynen tutulsun.

Futbolcular icerisinde Delgado disinda gorevini yapmayan yoktu. Erhan defans yonunu gelistirmis ama ileri cikislarda hala fundamental sorunlari gozleniyor. Q7, Erhan'a kacmasi gerekn yerleri eliyle isaret etmekten yoruldu ve macin sonlarinda artik kendibasinin caresine bakmaya basladi. Bu yonunu gelistirmedigi surece ve Sag defans ozelliginin uzerine bir kat cikmadigi surece bu bolgde cok bas agritir.

Sol kanatta kesemedigi tek isim Deniz Baykal olan Delinho ise yine mukemmel is yapti. Adasi Ibrahimle birlikte bu takimin ruhu ve olmazsa omazi. Ileri ucta Bobo, gezici forvet rolunu cok iyi oynadi ve pesinden defansi cok guzel saga sola surukledi. Gol atamasada ben oyunundan cok keyf aldim. Takimin olmazsa olmazi bana gore. Ernst, yine gorevini kusursuza yakin yapsada ilk geldigi donemde ki coskusundan biraz uzak mi? biraz daha izlemek gerikiyor.

Ve giriste de belirttigim gibi, Necip, bu takimin yeni gozbebegi. Schuster ile umarim gerekli olgunluga ulasir. Ayrica cokta sansli diyebilirim. Cunku Ernst gibi bolgesinde iyi bir Alman ve Guti gibi bir dunya yildiziyla oynayacak. Onlardan kapacagi cok sey var ve bu ortam herkese nasip olmaz. Uzak ters toplari, ara paslari ve kaleyi gorunce sut atmasi benim bugun en cok etkilendiklerim. Ayrica, orta sahada cok savasiyor ve gayet sert. Bu yastaki birisi icin beklenyileri ust duzeye ceken oyun karakter. Bugun 10 uzerinden 9 luk bir oyun oynadi.
Bu takima Guti'nin girmesiyle, daha iyi bir kimlige kavusacagini dusunuyorum. Defanstaki sorunlarda bir sekilde giderilecektir ve bunun ilk adimi Ernst-Necip ikilisinin kullanilmasi. Ayrica Ernst bugun defanstan top cikarma gorevinide yerine getirdi. Sivok'suzlugun Ernst'e yukledigi bir diger gorev.

Sonuc olarak, bugun ozellikle kirmizi karttan sonra keyf aldigim bir oyun izledim ve ilk defa Besiktas icin bu kadar umitliyim. Lucescu'dan sonra diye belirtmeden olmaz.

4 yorum:

jeankier dedi ki...

* q7 o sarı saçlı rakibi 1-2 faulden sonra gözüne kestirdi ve maç boyunca üzerine oynadı.. sonunda 2. sarı karttan attırdı.
* holosko nun golüne kimse aldanmasın, bütün maç boyunca maçta yoktu.
* delinho artık gitsin lütfen gitsin, belki tribünden farklı görünüyor olabilir fakat pozisyonları tekrar tekrar izledik, bıktık artık, nefret ettik, 36 yaşındasın be adam, bırak da 1-2 genç gelsin artık!
* geçen maçta tabata iyiydi fakat bu maçta delgado yu daha bir beğendim, 1 gol 1 de yarım asist yaptı.. tabata ise çok top ezdi, bir de net gol kaçırdı.
* enterasan bir şekilde schuster in oyun sisteminde ferrari zorlanacak gibi, topla çıkamıyor, geniş alanda bilica gibi kalıyor sanki..
* avrupa lı rakipler bir şekilde efendiliklerini korusalar da anadolu maçlarında q7 kendine dikkat etmeli..

selo dedi ki...

güzel yazmışsın
necip konusunda ben her topu ayağı alışında lampard aklıma geldi daha önceden alt yapıdada lampard necip diyorlardı zaten :) tek eleştirim bir beşiktaş taraftarısın başkanına alaycı şekilde tüpçü demen olmuş.bende hiç sevmiyorum ama böyle demek hoş değil.yazın başarılı.Guti'nin de gelişiyle delgado güzel bir yedek olur o kadar.

http://novembre11.blogspot.com

soon dedi ki...

bjk iyi sezon açılışı yaptı, yabancılarını biliyoruz artık ama, yerli futbolcu kalitesinde sorun var bence.

Canto dedi ki...

Hayyam eline sağlık, artık bu tip maç yazılarınla bloga renk katmanı bekliyoruz.