7 Mart 2010 Pazar

Tatil..

Ne yazmak lazım diye düşündüm de bulamadım aslında, resim falan koymalı sanırım bu post için.. Bakan ne düşünüyorsa düşünsün diye.. Hani konu çetrefilli ya, bunun açılımı var, ırkçılığı var, hakkı var adaleti var.. Alttaki post' un zamanına bakarsanız saat 09:30 civarı, sabah yani, daha olaylar falan çıkmamış.. Bu tepkiler futbola değil devlete, yıllardır gelmeyen devlete, bursa' da yapılanlardan sonra oldu, bu olayları yapanlar zaten bunu istiyor bunlar kazanmasın, oradaki halkı eğitim bile götüremedik.. Bu nedir ben gerçekten anlayamıyorum; bu yörede yapılan saçmalıkların sonunda, yapanların haşarı çocuk edası ile hoş görülmesini anlayamıyorum. "Bunları yaptılar ama daha önce de ... " kalıplı sözlerle hoş görülmelerini de anlamyorum. Ama artık devlet eliyle bu ligde bırakılmalarını da anlamıyorum, anlamak istemiyorum. Şunu biliyorum ki bu tartışma yine -siyasi, politik ne ise- başka konumlara taşınacak. Gel gör ki alttaki resimler hangi insani, hangi sportif, hangi siyasi destekle açıklanabilecek, onu bilemiyorum.
Diyarbakırspor başkanının maçtan sonra açıklamalarında, hakemin sırtına gelen taş! sonrasında başına gelmiş gibi gösterip kendini yere attığından, Bursaspor' un maçı tatil ettirmek için elinden geleni yaptığından, sahadan erken çıktıklarından, hakem hatalından falan bahsetti. Yeter be güzel kardeşim, yeter.
Maç tatil, artık şehre futbol da tatil, herhalde sahaya su atıldığı için 5 maç kapama cezası verilen Galatasaray' dan daha ağır bir ceza gelir. Yanlış bilmiyorsam senede 2 kere hükmen yenilen takım küme düşüyor.. Alt liglerdeki takımlara kolaylıklar diliyorum, sanırım bizler kurtulduk.

10 yorum:

jeankier dedi ki...

dün akşam bursaspor ve diyarbakırspor başkanları çıktı tv' ye.. kardeşim diyarbakırspor başkanı özür diliyor, ama diyor ki bursa' da da 28 taraftarım yaralandı, şu oldu bu oldu, siz de özür dileyin.. adam bir türlü özür dilemiyor, bu da nedir, bu ne biçim eyyamdır.. anlamış değilim.

soon dedi ki...

-diyarbakır taraftarının yaptığının açıklanır bi tarafı yok
-bu adamları ülke vatandaşı gibi karşılamayıp terörist muamelesi yapanların da öyle. ceza aldılar mı yok, sonra herkes kendi cezasını kendi kesmeye başlıyor.

örnek :geçen hafta kayserispor adam gibi karşıladı diyarbakırsporu,istenirse olabilir yani.

Cihane dedi ki...

Tas atmak, küfür hakaret etmek cezai suctur, cezasi neyse verilir, en agir sekildede verilecektir. Irkcilik insanlik sucudur, egerki kürtlere, araplara, zencilere karsi yapiliyorsa, serbesttir.Yapanlar ödüllendirilir.
Stadi dolduranlarin futbolla cok alakasi oldugunuda düsünmüyorum, onlar devlete ve devletin basarisiz olmus bir projesi olan Diyarbakirspora olan öfkelerini kusmak icin en ideal zamani kullandilar. Diyarbakiri küme düsürmek icin tas attilar bunu yaparkenden Bursasporun "reklamin iyisi kötüsü olmaz biz illaki mansete cikalim" planlarini istemedende desteklediler. Sonucta Bursa amacina ulasti, Diyarbakir halkinin Diyarbakirspordan kopartmak isteyenlerde.

jeankier dedi ki...

bursa' da tezahurat yapanları bursa taraftarı sayıp, diyarbakır' da bunları yapanları diyarbakır taraftarı saymamak doğru mu.. sahadaki futbolcuları, hakemleri de mi bursalı sayacağız o zaman. hukuk adalet diyenler, bugün cezasını kendi kesenlerin arkasında, destekçisi. bursa' da yapanları çete, burada yapanları yaramaz çocuk saymak geldiğimiz nokta.. iki taraftara da lanet okuyorum, ayırmıyorum ama, birini insanlık diğerini adi suç diye de. benim fikrim tabi.

hayyam dedi ki...

Bursa'da ve Diyarbakir'da yasananlarin tamami bize gostermistir ki ulkenin dogusunda da batisinda da devlet cokmustur. Devlet politikasi olarak olusturdugun acilim soyleminin en hararetli oldugu gunlerde Bursa'da o olaylarin yasanmasi ve akabinde hafta sonuda Diyarbakir'daki bu goruntuler ulkeyi yonetenlerin topluma ne kadar hakim ve onder oldugunun gostergesidir. Toplum akiskandir ve bazen bir olay toplumu sel misali istenmeyen yonlere tasiyabilir. O gun Bursa'da o olaylarin olacagi veya onceki yillarda Konya maclarinda ona benzer olaylarin yasanacagi nasil biliniyorsa bu haftasonuda Diyarbakir'da herkes bunu bekliyordu sadece Diyarbakir emniyeti haric. Sanirim o sirada Diyarbakir Emn. Md. Yrd.'i Polis teskilati 4x4 lukmus gibi askere nasil giydiririm diye TARAF'taki kose yazisina hazirlaniyordu. Eger bugun bu olaylar yasaniyor ve Devlet gerekli onlemi almiyorsa ben bunun altinda baska sebep ararim. Bu acilim projesinin degil ayirim projesinin bir basamagidir. Su an Malatya'nin batisina nereye gidersen git herkes Diyarbakir'a ve kurtlere kin kusuyor. Bu blogda da bunu yeterince gorebiliyoruz. Olaylar'in sorumlusu hala koltugunda oturuyorsa ve kimse su an Diyarbakir emniyetini degilde tas atanlari konusuyorsa burada toplumu yine yanlis yonlendirme var. Eger istense burada gerekli onlemler alinip bu kadar buyuk olaylara sebep vermeden bu mac bitirtilebilirdi. Bu yasanan olaylarin her ikisinde de en buyuk suclu Icisleri bakaligi ve Emniyet Teskilatidir.

Cihane dedi ki...

Tabii önlenebilirdi, 80 lerden bu yana oldugu gibi, 30 bin polisle 40 bin askerle siki yönetim havasi estirilip kus ucurtulmasaydi muhtemelen bu olanlar yasanmazdi ama cözüm bu mu? yada bu sefer belki yasanmazdi ama bir sonraki macta mutlaka yasanirdi.
burada su suclu bu suclu demek cokta dogru degil kanimca. olaylarin futbolla pek ilgisi olmadigini yine iddia ediyorum, diyarbakir bir önceki macta kac seyirciyle oynamis, bursa macinda kac seyirci gelmis türbüne bakilsin, aradaki fark maca degil mitinge gelmistir.

Cihane dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Canto dedi ki...

Kasımpaşa - Bursa erteleme maçı yarın mı ? Ben o maçta da olaylar bekliyorum şahsen, buradan ihbar ediyorum... Muhtemelen Bursa dan sağlam bir taraftar kitlesi de gelir. Allah korusun ciddi olaylar çıkabilir vesselam.

Cihane dedi ki...

Bursa ona buna saldirarak gündemde kalmaya calisiyor, yarin Besiktaslilara saldiracaklar, en azindan olaylar cikaracaklar. Unutmayalim en milliyetci sehrin takimi Trabzon, Diyarbakiri hem yendi hemde alkislarla ugurlandi. Tabii bütün suc Bursanin demekte ahmaklik olur ama niye Sivasi Trabzonu taslamiyorda Bursayi tasliyor Diyarbakirlilar, ona bakmak lazim.
Devlet önlem almadi derken kendin tiyatroya gider gibi elini kolunu sallayip maca gideceksin ama Diyarbakirda niye Asker polis halka kan kusturmadi diye veryansin edeceksin, olmamis.
Malatyanin batisinin bilmem ama Kürtlere ve Diyarbakirlilara kin kusanin bu sayfada isi olmaz, onlar icin daha cekici internet sayfalari var, kanimca.

jeankier dedi ki...

Post u atan olarak, post un ne kurtlere ne diyarbakirlilara yonelik bir saldiri olmadigini bir daha belirtmek durumunda kaliyorum.. Basindan beri savundugum su, bursa da olanlari inceleyelim degerlendirelim elesturelim, federasyonun yetersiz ceza verdigini tartisalim, hatta bu posttaki (cok da hosuma giden) gibi uzun uzun tartisalim.. Ama gunu geldiginde karsi hareketi oldugunda bunu da uzun uzadiya elestirebilelim, buna da lutfen milliyetcilik demeyelim, lutfen.. Onlara neden yapmadilar demek ne kadar hukuksal bir yaklasim? Kimlere yapilmadigini, yapilmayacagini ben de biliyorum. Carsi grubu dbakirli topculari bagrina basti, bjk dbakira gittiginde eminim hicbir olay olmayacak. Fakat bana bu yapildi ben bunlari taslari
arkadas, bu nasil bir ceza? Cezayi halk mi verir? Bunu neden elestiremeyiz? Dbakir fb macinda cikan olaylarin da aciklamasi vardi bunun da var, boyle olmaz, olmamali.