8 Şubat 2010 Pazartesi

Erman Toroğlu

Erman Toroğlu'nun Lig TV'de artık istenmiyor olması ilginç şekilde epey yankı buldu, bulmaya da devam ediyor. Ne var bunda bu kadar uzatacak anlamakta zorluk çekiyorum. Özellikle ligimizin marka değerinin yükselmesi için Toroğlu'nun ayağının kaydırılması teorisi de bana gülünç geliyor. Maç ertesi yapılan bir programda konuşulanlar ile oyunun kalitesi arasında nasıl bir bağlantı kurulabiliyor anlayan beri gelsin. Buradan bir sosyolojik çıkarsama yapmak da mümkün ama ortam lazım, bana pek uymaz. Yoksa "çok seviyoruz ayağı kaydırılan adamların geyiğini yapmayı millteçe" diye kolaylıkla başlayabilir bir rakı sofrası muhabbeti...

Bence DigiTürk doğru olanı yaptı. Hatta bana kalsa Şansal Büyüka'nın da program yapmasını tercih etmem bundan sonra. Genelleme yapılacak olursa 40-50 yaş grubuna daha çok hitap eden bir program yapıyordu bu ikili. Daha genç, mizah duygusu kuvvetli, enerjik birilerini bulmalılar maç ertesi programı için. Şansal - Erman bir başka formatta gene yapsınlar muhabbetlerini, izleyen onu da izler. Her maç aynı ekibin olması da yanlış bana göre, yorumcularla maç başı anlaşma yapılamıyor mu ? Serbest piyasa şartlarına geçsinler, derbilerde yorum ücretleri artsın, Uğur Meleke bir hafta o kanalda öbür hafta bu kanalda olsun mesela?

Edit (Jeankier) : Canto' nun post' una bu kadar uzun edit yapmak istemezdim fakat dün çıkan Şansal Büyüka röportajında konu ile ilgili enterasan açıklamalar olduğundan dolayı söylediklerini altta paylaşıyorum.. Tüm röportaj burada. Bir de bana göre karıştırılan nokta şu, tartışma Toroğlu' nun gönderilmesinin ötesinde, bir klüp başkanı tarafından gönderilme iddiası. Üzerine aynı zamanlamada Hıncal Uluç' un da programının iptali.
Şansal B: Aziz Yıldırım’ın Erman Toroğlu’yla uzunca bir süredir uğraştığı biliniyor. Benzer bir durum Hıncal Uluç için de vardır. Ve ne tesadüf ki, Aziz Yıldırım’ı en çok eleştiren iki insanın da programı yayından kaldırılıyor. Aziz Başkan da bugüne kadar bunu yalanlamadı. “Hayır. Benim bu işlere müdahalem yok” demedi -ki doğru olduğu bilinen haberleri bile zaman zaman yalanlar. Bu durumda insanlar Hıncal Uluç’u da, Erman Toroğlu’nu da Aziz Yıldırım’ın gönderdiğini düşünebilir. Ancak ben biliyorum ki, birkaç yıldır Digitürk Genel Müdürü’nün programdan rahatsızlığı vardı. Kanalın yapısıyla, Erman Toroğlu’nun tarzının örtüşmediğini düşünüyordu. Müdürümüzün duruşu şu: “Biz bir malı satarken, bu malı parlatmamız, öne çıkarmamız gerekiyor. Erman Hoca gerçekleri söylerken, malın değerini azaltıyor.” Aziz Yıldırım elinden geleni ardına koymamıştır. Belki ihale sonucu bu işi hızlandırmıştır. Ancak ben kurumuma olan inancım nedeniyle, Erman Toroğlu’nun gönderilme nedeninin Aziz Yıldırım olduğuna inanmak istemiyorum. Öyle olsa Erman’ı çoktan attırırdı.

Hiç yorum yok: